Υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης ο Γρηγόρης Ζαρωτιάδης

Τον αναπληρωτή καθηγητή του ΑΠΘ, οικονομολόγο, Γρηγόρη Ζαρωτιάδη προτείνει ως κεντρικό υποψήφιο για τη διεκδίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης η Δημοτική Κίνηση “Υψίπολις- Η πόλη που μας αξίζει”.

Διεκδικούμε την ευθύνη του Δήμου Θεσσαλονίκης γιατί είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι μπορούμε, διότι τολμάμε να συγκρουστούμε με τις λανθασμένες νοοτροπίες, τα κακώς κείμενα, τις συντηρητικές πρακτικές πριν και, κυρίως, μετά τις εκλογές, τόνισε ο κ. Ζαρωτιάδης (αριστερά στην κεντρική φωτογραφία) στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα, “την 12η ώρα της δωδέκατης μέρας του δωδέκατου μήνα του χρόνου” στη Θεσσαλονίκη.

Η Δημοτική Κίνηση Υψίπολις φιλοδοξεί να ανατρέψει τη σύγχρονη τραγωδία του ελληνικού πολιτικού γίγνεσθαι συμβάλλοντας σε μια νέα κουλτούρα στην πόλη και ευρύτερα, αναδεικνύοντας, όπως είπε, πρόσωπα που θα ενσαρκώσουν οράματα και θέσεις και επιδιώκοντας την πλατειά κοινωνική όσμωση και τις ευρύτερες συνεργασίες και όχι το “πολιτικό αλισβερίσι”.

Χαρακτήρισε “υγιή αντίδραση της κοινωνίας απέναντι στα αδιέξοδα” την ανάδειξη περισσοτέρων υποψηφιότητων για το δήμο. “Δεν με προβληματίζει καθόλου”, τόνισε απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ενώ πρόσθεσε ότι αυτό που διαφοροποιεί την συγκεκριμένη Κίνηση είναι ότι “προτάσσουμε συγκεκριμένες ιδέες, οράματα, συγκεκριμένες πολιτικές -και όχι κομματικές-ταυτότητες  και δεν προτάσσουμε ονόματα” καθώς και η πεποίθηση ότι η “όποια προοδευτική εξέλιξη ή συνέχεια στην πόλη πρέπει να προκύψει από ένα υπερβατικό σχήμα όπως είναι αυτό που υποστηρίζει η Υψίπολις και σίγουρα με μια νέα ορμή νέων προσώπων και νέων ανθρώπων”. Πάντως τόνισε ότι το βασικό διακύβευμα δεν είναι το νέο αλλά η συγκεκριμένη πολιτική άποψη για τα προβλήματα της πόλης και οι προτάσεις”.

Δήλωσε προς κάθε κατεύθυνση πως θα είναι ανοιχτοί σε μια γόνιμη επικοινωνία. “Προφανώς και επικοινωνήσαμε και θα επικοινωνήσουμε” με άλλες κινήσεις, είπε.

Κληθείς να διευκρινίσει πως εννοεί η Κίνηση το “υπερβατικό σχήμα” ο κ. Ζαρωτιάδης ξεκαθάρισε ότι η Υψίπολις δεν θα συμμετέχει ως συνιστώσα της Πρωτοβουλίας. “Η Υψίπολις θεωρεί ότι πρέπει να συζητήσουμε για τις προγραμματικές μας θέσεις, να διασφαλίσουμε όλοι όσοι έχουμε ένα ελάχιστο επίπεδο συναντίληψης ότι και μετά τις εκλογές θα έχουμε αντικείμενο συνεργασίας και πρέπει αν είναι δυνατόν να κατακτήσουμε και μια συνεργασία για τις εκλογές. Αλλά αυτή δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο ενσωμάτωσης πολλών διαφορετικών κινήσεων σε υφιστάμενες δημοτικές παρατάξεις. Θέλουμε τη συνεργασία με όλους. Η κοινωνία πρέπει να πάρει το μήνυμα ότι δεν συνεχίζουμε με το υφιστάμενο“, υπογράμμισε.

Απαντώντας σε άλλα ερωτήματα επανέλαβε ότι η Υψίπολις έχει διάθεση συνομιλίας με όλους αλλά δεν θα μπει σε μια λογική δούναι και λαβείν επί των προσώπων. “Δεν είμαστε εδώ γιατί είμαστε αγκυλωμένοι με τις υποψηφιότητες. Είμαστε εδώ γιατί πιστεύουμε ότι μπορούμε να εκφράσουμε την προοδευτική αναπτυξιακή προοπτική της Θεσσαλονίκης. Εάν στην πορεία αποδειχθεί ότι υπάρχουν και άλλες ευρύτερες τάσεις γιατί να μην τις υποστηρίξουμε. Αλλά δεν πάμε με αυτήν τη λογική. Είμαστε εδώ για να διεκδικήσουμε το δήμο”, είπε σε άλλο σημείο. Έως το τέλος του Ιανουαρίου η Δημοτική Κίνηση θα δημοσιεύσει το σύνολο των προσώπων που θα στελεχώσουν το ψηφοδέλτιό της “ένα ψηφοδέλτιο φρεσκάδας, τόλμης, γνώσης και δεξιοτήτων”, ενώ το επόμενο διάστημα θα αναδείξει μέσα από ανοικτές εκδηλώσεις το περιεχόμενο του προγράμματός της. 

6 βασικοί άξονες

Παρουσιάζοντας μέρος των προγραμματικών θέσεων της Κίνησης αναφέρθηκε σε 6 βασικούς άξονες για μια Θεσσαλονίκη Μητρόπολη, Ανεκτική, Έξυπνη (ενσωμάτωση της τεχνολογίας στις διοικητικές λειτουργίες και στην εξυπηρέτηση του πολίτη), Πράσινη (σύγχρονη διαχείριση και αξιοποίηση απορριμμάτων, ηλεκτροκίνηση στις αστικές συγκοινωνίες, αστικό και περιαστικό πράσινο), Δημιουργική στην επιστήμη την τέχνη και τον πολιτισμό και Τολμηρή “με ένα μακρόπνοο σχέδιο κτιριακής ανά-και αποδόμησης”.

Όπως είπε οι άξονες αυτοί εξειδικεύονται μέσα από επιμέρους προτάσεις και προγράμματα καταθέτοντας ενδεικτικά κάποια από αυτά. Ειδικότερα έμφαση έδωσε στο σχέδιο για την ολική, ριζική αναμόρφωση της δυτικής εισόδου και μετώπου σε ένα μητροπολιτικό αρθρωτό σύστημα θεματικών πάρκων και χώρων δημιουργικής ανάπτυξης αλλά και στο σχέδιο για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως σημείο αναφοράς της έρευνας, των εφαρμογών και της προώθησης της “μπλε οικονομίας” στην Αν. Μεσόγειο και στον Εύξεινο Πόντο.

Για το πανεπιστημιακό άσυλο

Σχετικά με το πανεπιστημιακό άσυλο, ο κ. Ζαρωτιάδης, ο οποίος είναι Κοσμήτορας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ τόνισε ότι αποτελεί “κοινωνική, ιστορική κατάκτηση “. Σημείωσε ακόμη ότι σε μια περίοδο που οι ακραίες φωνές οι φασιστικές τάσεις σε όλη την Ευρώπη ενισχύονται “το να θεωρεί κανείς ότι το πανεπιστημιακό άσυλο είναι κάτι πεπαλαιωμένο από το οποίο πρέπει να ξεμπερδέψουμε είναι προφανώς στην καλύτερη περίπτωση μια ιστορική ανοησία“.

Τόνισε πάντως ότι το πανεπιστημιακό άσυλο δεν είναι ιδιοκτησία κανενός. “Πρέπει όλοι να το διαφυλάξουμε και να είναι ελεύθερες όλες οι απόψεις”.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση τόνισε ότι προφανώς όταν υπάρχουν πράξεις κακουργηματικής φύσης ή διακίνηση ναρκωτικών σε μια συνεννόηση και κατόπιν της σύμπνοιας με τις αρχές του πανεπιστημίου, θα πρέπει η αστυνομία να επεμβαίνει. “Δεν χρειάζεται ούτε μερική ούτε ολική κατάργηση του ασύλου”, πρόσθεσε.

“Όχι” στη λογική της ανάθεσης

Είπε ακόμη ότι “η λογική της ανάθεσης δεν θα μας πάει πουθενά“. “Οι άρχοντες της δημοτικής διακυβέρνησης πρέπει να είναι σε θέση αυτοί να διαχειριστούν τα ζητήματα και όχι να τα αναθέτουν”, τόνισε, αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα της διαχείρισης των σκουπιδιών. “Εμείς είμαστε εδώ όχι για να αναθέσουμε αλλά να σηκώσουμε τα μανίκια, να συγκρουστούμε με τα κακώς κείμενα, να ανατρέψουμε λογικές που δεν οδηγούν στην αποτελεσματικότητα της δημόσιας λειτουργίας και να διαχειριστούμε το δημόσιο συμφέρον με τη δική μας ευθύνη”, σημείωσε.

Να σημειωθεί ότι όπως ανέφερε ο κ. Ζαρωτιάδης στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο χαρακτηρισμός Υψίπολις εμφανίζεται στην Αντιγόνη του Σοφοκλή, προσδιορίζοντας αυτόν-ή που τιμά την πόλη του, αλλά και που τιμάται από αυτήν.

πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *