ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΑΣΙΝΗ ΠΟΛΗ

Η Θεσσαλονίκη έχει φτάσει στα όρια της αστικής ασφυξίας. Επιβάλλεται η πλήρης επανεξέταση όλων των δεδομένων του αστικού χώρου. Επιβάλλεται η ανάδειξη της συλλογικής ευθύνης με την ταυτόχρονη εξασφάλιση της αποτελεσματικότητας των δημοτικών παρεμβάσεων.  Η Θεσσαλονίκη δεν έχει την πολυτέλεια των αστικών κενών.

Για τη ΔΚΘ Υψίπολις η Θεσσαλονίκη ως πράσινη πόλη είναι:

  • Η πλήρης χαρτογράφηση όλων των ιδιωτικών αστικών κενών στη βάση των βασικών χαρακτηριστικών τους (τοποθεσία, έκταση, ιδιοκτησία, σημερινή κατάσταση, κλπ.) και η αντιμετώπισή τους ως ζωτικούς χώρους για την πόλη στη βάση της εκπόνησης ολοκληρωμένων προσεγγίσεων (masterplans).
  • Η ανάπτυξη ενός νέου ρυθμιστικού πλαισίου που θα προτάσσει το πράσινο έναντι κάθε άλλης επιλογής με μοντέλα κήπων βροχής για την άρδευση του αστικού πρασίνου, την μετατροπή των μεγάλων οδικών αρτηριών της πόλης σε γραμμικά πάρκα, την υιοθέτηση των πράσινων στεγών σε δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, την ένταξη του περιαστικού πρασίνου στη ζωή της πόλης μέσω του σχεδιασμού κάθετων διαδρόμων πρασίνου.
  • Το άνοιγμα των σχολικών αυλών στη γειτονιά με την προαγωγή της συμμετοχικότητας.
  • Η προώθηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος με ορόσημο το 2030 με στόχο τον αναπροσδιορισμό της σχέσης του πολίτη με το δημόσιο χώρο, σε συνεργασία με τις αρμόδιες σχολές κι εργαστήρια της πανεπιστημιακής κοινότητας.
  • Επαναφορά του φυσικού στοιχείου στο αστικό περιβάλλον, προγράμματα οικολογικής ευαισθησίας και έμπρακτης περιβαλλοντολογίας για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις εντός της πόλης.
  • Η σταδιακή υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης σε όλα τα δημοτικά οχήματα.
  • Συνεργασία με ενεργειακούς συνεταιρισμούς μέσω της παραχώρησης δημοτικών χώρων για παραγωγή ενέργειας μέσω ΑΠΕ.
  • Η προώθηση της Γαλάζιας Οικονομίας ως μοντέλο αποκατάστασης της σχέσης της πόλης με τη θάλασσα στις μεταφορές, στην έρευνα και στην ενεργειακή αξιοποίηση, στην αλιεία, στη ναυπηγική, στον σχετιζόμενο τουρισμό και στην αειφορική διαχείριση του παράκτιου μετώπου.
  • “Αναβίωση” και αξιοποίηση όλων των υφιστάμενων ιστορικής, πολιτισμικής και / ή παραγωγικής αξίας κτιρίων, δημόσια ή ιδιωτικά, μέσω διαρκών προγραμμάτων αναπλάσεων.
  • Ενιαίο σχέδιο βελτίωσης των κατασκευών και της κυκλοφορίας σε συνάρτηση με την αξιοποίηση του αστικού τοπίου και του αρχαιολογικού αποθέματος – χωρική (όπου είναι εφικτό) και λειτουργική ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων.
  • Ελεγχόμενη και σχεδιασμένη μεταδόμηση και αποδόμηση του πολεοδομικού συγκροτήματος στην κατεύθυνση της μιας και αδιαίρετης πόλης όσον αφορά τις υποδομές, τις υπηρεσίες και τις συμπεριφορές.